×
Genel :  0 (352) 222 39 01
Satış :  0 (532) 562 46 96
Eğitim :  0 (555) 881 08 38
Satış WhatsApp Mesaj
Eğitim WhatsApp Mesaj
 Yol Tarifi Al
Rhino
Rhinoceros 3D, özellikle sanayi için 3D modelleme ve prototipleme için tasarlanmış bir CAD/CAM yazılımıdır. Modellemede Kafes (Mesh) modelleme yerine NURBS modelleme kullanıldığı için, 3B prototipleme için uygundur.

Rhinoceros 3D, NURBS tabanlı ticari bir modelleme programıdır. İlk olarak Robert McNeel & Associates şirketi tarafından, Autodesk şirketinin Autocad programı için geliştirilmiş bir eklenti olarak ortaya çıkması düşünülen program daha sonra bundan vazgeçerek kendi adında özgün bir yazılım olarak gelişmiştir. Genellikle endüstri tasarımı, mimarlık, deniz araçları tasarımı, takı tasarımı, otomotiv tasarımı, CAD/CAM, seri üretim, tersine mühendislik ve multimedya ve grafik tasarım alanlarında yaygın olarak kullanılmaktadır.

NURBS tabanlı olması dolayısıyla özellikle sanayi üretiminde yaygın olarak kullanılmaktadır. Mesh (ağ) tabanlı olan 3ds max gibi programlardan bu yönüyle ayrılır. Çok yüksek bir hassasiyete sahiptir.

Rhino 3D özellikle serbest formlu NURBS modelleme de uzmanlaşmıştır. Robert McNeel & Associates şirketi tarafından yazılmış Rhinoceros programına eklenebilen birçok yardımcı program vardır. Bu programlar Flamingo (görüntüleme eklentisi), Penguin (foto gerçekci olmayan görüntüleme) ve Bongo (hareketlendirme) programlarıdır. Ayrıca birçok üçüncü şahıs tarafından yazılmış eklenti bulunmaktadır. Rhino 3D’nin, Visual Basic tabanlı RhinoScript isminde bir de kodlama programı vardır.

Rhino 3D birçok farklı endüstri tarafından çeşitliliği, kullanışlı komutları ve düşük maliyeti nedeniyle tercih edilmektedir. Çok çeşitli import (içeri alma) ve export (dışarı verme) özelliği sayesinde diğer programlar arasında bilgi alışverişi nedeniyle de beğenilmektedir. Rhino’nun birçok farklı çeşitte dosyaya destek vermesi programlar arasındaki açık bulunan iş akışını hızlandırır.
Ders Saati : 40 saat
Belgelendirme : Kurs Sonunda Sertifika Verilmektedir.
Kurs Ücreti : Lütfen Bilgi Alınız
Ödeme Yöntemi : Nakit, Elden 1+2 Taksit (Senet İle)
Kurs İçeriği (Öğreneceğiniz Modüller) : Navigation, Temel 3D Teriminolojisi, Arayüzlere Giriş, Temel Komutlara Giriş, 2 Boyutluluk Ve Eğri Çizimleri Üzerinde Çalışmak, Eğri Yardımcı Komutları, Üç Boyutluluk Ve Yüzeyler Üzerinde Çalışmak, Modelleme Yardimci Ve Kolay Yakalayicilari, Object Hareket Taşıma Ve Düzeltme Komutları, Analyse Ve Degree Kavramları, Teknik Resim Ve Ölçülendirme, Render Ve V-Ray
Navigation

Bakış Pencereleri

Çalışma düzlemi ve modelin bu düzlemle ilişkilerini anlamak

Bakış pencerelerinde görüntü modlarını anlamak, değiştirmek

Bakış pencerelerinde pan, zoom, rotate ve bu hareket kontrollerini sıfırlamayı denemek


Temel 3D Teriminolojisi

Eğri, yüzey ve katı kavramlarını anlama

Curve, Splines and Nurbs objectleri karşılaştırmak

Isocurve surface ve mesh surfacelerin farklarını anlamak

Ölçüler ve toleransları anlama


Arayüzlere Giriş

Rhino komut satırı mantığını anlamak

Toolbar ve toolbar kontrollerinin açılma ve yönetme mantığını anlamak

Altbar kontrollerini deneyimlemek ve anlama

Properties penceresi ve Rhinoceros genel kontrollerine bakış

Dosya açma kaydetmek ve seçili objeyi dışarı aktarmak.


Temel Komutlara Giriş

Temel objeler yaratmak; Eğri yüzey ve katılar yaratmak

Temel hareket ve kontrolleri denemek

Objeleri seçmek ve seçililikten çıkarmak

Objeleri layerlarla yayıp organize etmek


2 Boyutluluk ve Eğri çizimleri üzerinde çalışmak

Lines ve polylinesları anlamak

Rectangle ve Polygons yaratmak

Arc, Daire ve elipsler yaratmak

Serbest Eğriler yaratmak


Eğri Yardımcı Komutları

Eğri Uzatma Komutları

Çizgi köşe yuvarlama komutları

Blend komutu ile eğri arasını çeşitli özelliklerde tamamlama

Çeşitli offset komutları

İki bakışta birden eğri yaratma

Eğri profilleri üzerinde otomatik sarım çizgisi yaratma

Eğriyi çeşitli detaylarda kısaltma komutları

Curve booleanı anlatmak


Üç Boyutluluk ve Yüzeyler Üzerinde Çalışmak

Yüzeylerde üç boyutluluk kavramını anlamak

Extrude komutu ve komut detaylarını incelemek

Loft komutu ve detaylarını incelemek

Çeşitli offset komutları

Revolve ve rail revolve komutu ile yüzeyler yaratmak

Sweep rail komutlarini denemek ve detaylarini incelemek

Network surface ile complex yüzeyler yaratmak

Patch komutunu anlamak

Plane komutlarını anlamak


Modelleme Yardimci ve Kolay Yakalayicilari

Yardımcı ve kolay yakalıyıcıları anlamak

Grid snap yardimcilarini anlamak

Ortho yardmcisini anlamak

Planar yardimcisini anlamak

Osnap yardimci kilidi ve yardimci snapleri anlamak

Project ve smart track yardimcisini anlamak


Object Hareket Taşıma ve Düzeltme Komutları

Köse editleme fillet ve chamfer komutlarini anlamak

Egri üzerinde kirpma, kirma ve egri birlestirme komutlari

Obje hareket, döndürme sürükleme komutlari

Obje kopyalama ve yapıştırma

Undo ve redo kavramlarini anlamak

Obje gruplama

Obje büyültme küçültme yüzdeli ve ölçülü olarak

Obje çogaltma ve aynalama komutlari

Array yöntemi ile obje çogaltma

Bükme burkma,egme

Egri boyunca uygun hale getirme

Yüzey boyunca uygun hale getirme

Cage edit ile katiyi noktasal editleme


Analyse ve Degree Kavramları

Egri ve yüzeylerde degree kavramini anlamak

Rebuild ve change degree komutlarini anlamak

Kütle alan hesaplamak

Alan merkezi kütle merkezi bulmak

Egri devamliligini kontrol etmek

Yüzey devamliligini kontrol etmek


Teknik resim ve Ölçülendirme

Oldukça kullanışlı ve pratik ölçülendirme komutları

Ölçülendirme detay ayarlarina bakış

3 boyutlu modellenmiş örneğin dört görünüş teknik resiminin elde edilmesi

Autocad vs. teknik çizim formatlarina bu çizimi dönüştürme


Render ve V-Ray

Render araçlarından V-ray eklentisini yapilandirmak

V-ray options' ta render kalitesi ayarlarini incelemek

Kapali alan ışıkları yaratmak, ayarlamak

Açık alan güneş ışığı yaratmak

Malzeme yaratmak kaplama büyültme küçültme ayarlarını anlamak

Malzeme detaylarını incelemek dışardan malzeme çağırmak, atamak

Boş çıplak malzeme yaratıp onu donatmak ve hazırladığımız malzemeyi kaydetmek

Başka 3D programlar için yaratılmış malzemelerin textur larını rhinoceros V-ray programına adapte etmek

Rhino - Eğitim Günleri
Sıra Eğitimin Yapıldığı Gün ve Saatler Sınıf Kişi Sayısı / Boş Yer Durumu Genel Durum
1 Pazartesi - Çarşamba - Cuma
09:00 - 12:00
6 Kişi / 5 Kişi Yer Var
2 Salı - Perşembe
09:00 - 12:00
6 Kişi / 4 Kişi Yer Var
3 Pazartesi - Çarşamba - Cuma
13:00 - 15:00
6 Kişi / 2 Kişi Dolmak Üzere !
4 Salı - Perşembe
13:00 - 15:00
6 Kişi / 3 Kişi Yer Var
5 Pazartesi - Çarşamba - Cuma
16:00 - 18:00
6 Kişi / 5 Kişi Yer Var
6 Salı - Perşembe
16:00 - 18:00
6 Kişi / 4 Kişi Yer Var
7 Pazartesi - Çarşamba - Cuma
19:00 - 21.00
6 Kişi / 0 Kişi Doldu
8 Salı - Perşembe
19:00 - 21.00
6 Kişi / 3 Kişi Yer Var
Eğitim Sınıflarımız
Bizden Eğitim Alanlar
"Rhino" için Sizi Arayalım
Web Tasarım Medyatör